ZORLAYICI YAŞAM OLAYLARI SONRASI SINIF TEMELLİ MÜDAHALE (STM) PROGRAMI YAYIMLANDI
4
13:14
14.03.2025

Dünyanın her yerinde çocuk, ergen ve yetişkinler, deprem, sel, kasırga, heyelan, yangın, savaş, göç, terör olayları, cinayet, taciz, ulaşım kazaları, yanardağ patlaması, toplumsal şiddet olayları, açlık ve benzeri çok çeşitli travmatik yaşam olaylarına maruz kalmaktadır. Travmatik yaşam olayları sonrasında tehlike ya da risk altında olmak, yaşanan olaya bir anlam verememek, olayın olumsuz etkilerinden nasıl korunacağını bilememek ve olay sonrasında ortaya çıkan farklı zorluklar karşısında belirsizlik yaşamak özellikle çocuk ve ergenlerde çeşitli travmatik stres tepkilerinin ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

Öğrencilerin travma sonrası yaşadıkları tepkileri sınıf ortamında azaltmayı amaçlayan, sistematik olarak yapılandırılmış, davranışçı bir seri etkinliği içeren (drama, oyun, yazı, ritim, müzik, resim ve anlatım gibi) ve öğrencilere daha etkili destek sunmak, psikolojik sağlamlıklarını güçlendirerek travmatik yaşam olayları sonrasında esenliklerini artırmak amacıyla "Sınıf Temelli Müdahale (STM) Programı" hazırlandı.

Akademisyenlerimiz ile iş birliği içerisinde ve sahada görev yapan rehber öğretmen/psikolojik danışmanlarımızın desteği ile oluşturulan bu programdan, öğrencilerimizin ihtiyacı olduğu durumlarda yararlanılacaktır.

Ayrıca bu eğitimi alan meslektaşlarımız aracılığıyla ilerleyen zamanlarda yaygınlaştırma çalışmaları Genel Müdürlüğümüz tarafından yapılacaktır.

Genel Müdürlüğümüz, psikososyal destek hizmetleri kapsamında yapılan çalışmaların öğrencilerimizin ruh sağlığını korumak, sağlıklı gelişimlerine destek olmak ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde erdemli, değerlerini benimseyen ve köklerinden güç alarak geleceğe emin adımlarla yürüyen öğrencilerimizi yetiştirmek için birçok çalışma yapmaya devam edecektir.

 

"Sınıf Temelli Müdahale (STM) Programına" ulaşmak için aşağıdaki linki tıklayınız.

https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2025_03/13124819_siniftemellimudahalestmprogrami.pdf

Yayın Tarihi: 14.03.2025